006

SOFI X Gourmana

SOFI X Gourmana

Gourmana Ana Vlatković

Ana je food blogerka koja je svojim istraživačkim i autentičnim pristupom kuvanju uspela da izazove veliku pažnju ljubitelja dobrog ukusa. Inspiraciju nalazi u različitostima kultura ovog sveta, pa tako spaja naizgled nespojivo, stvarajući fenomenalne recepte ohrabrujući svoje pratioce da se prepuste lepoti kuvanja. Voli da eksperimentiše sa receptima, a kako kaže, voli i da jede, tako da je spojila svoje dve ljubavi i pretvorila ih u životni poziv. Ana je takođe je ekološkinja (master iz Ekologije na Univerzitetu u Novom Sadu), podržava lokalne brendove, a kako sama kaže trudi se da sirovine za pripremu hrane nabavlja od lokalnih proizvođača. Njen pristup životu je jednostavan i iskren, i to je tačka gde se susrećemo deleći istu filozofiju.

 

Šta je to što te je navelo da iz ekologije skočiš u kulinarstvo i vođenje bloga, i kako su te dve struje povezane u tvom životu?

 

Naizgled nespojive, ove dve stvari su medjusobno ispreplitane. Ekologija je disciplina prisutna u svim delovim naših života - od prava i ekonomije do hrane i umetnosti. Način na koji sam uvek želela da se izražavam bio je hrana i veoma sam srećna da me je život odveo na tu stranu, iako nisam verovala da je moguće. Studiranje ekologije me je opteretilo negativnim emocijama i svojevrsnom nemoći, ali sam kroz hranu i blog našla medijum kojim mogu da doprinesem bar osvešćivanju problema na lokalu.

 

Tvoj opušten pristup kuvanju podstiče svakog od nas da se oproba u tome.

Da li je taj tvoj put bio težak ili si rođeni talenat?

Drago mi je, jer to tako i treba da bude. Niko se nije naučen rodio! Ja sam učila sa TVa a sa interneta i iz knjiga učim i dalje. Prosto kao i sve drugo, mora to da vas zanima. Smatram da svako može da bude bar pristojan kuvar, dok god otkloni prevelika očekivanja od sebe i prepusti se stvaranju, otvori se i za greške i jednostavno uživa u procesu. Ostalo dodje vremenom.

 

Koja kuhinja sveta te najviše inspiriše?

Azijska kuhinja je nepresušan izvor učenja i ukusa, meksička, indijska, španska, italijanska… ne mogu da se odlučim za jednu - svaka kuhinja mi je fascinantna jer je odraz kulture naroda.

 

Vidimo da voliš recepte jednostavne za pripremu, ali opet sa neobičnim kombinacijama sastojaka. Da li isto pravilo jednostavnosti primenjuješ i u odabiru kozmetike i skincare rutine?

Može se reći da se taj princip pojavljuje u mom životu kroz mnoge sfere pa i skincare rutinu. Mislim da nisam neko ko lako upada u zamku marketinga kad je skincare u pitanju, i generalno se držim proverenih i prirodnih formula, kao i veoma kratke rutine: umivanje blagim preparatima, eventualno serum i hidratantna krema (obžavam SOFI hamamelis). SPF leti zameni serum.

 

Foto: Nemanja Maraš za Elle magazin

007

Šta je „skin minimalism“ i zašto mislimo da će biti beauty trend budućnosti?

Šta je „skin minimalism“ i zašto mislimo da će biti beauty trend budućnosti?

Termin koji je teško prevesti, a da u dve reči govori ono što označava, tako da ćemo ga u daljem tekstu koristiti u izvornom obliku, dok bi neki naš najopštiji prevod bio: jednostavna rutina nege.

Skin minimalism ima za cilj da pojednostavi rutinu nege kože i da je na taj način održi zdravom i sjajnom. Ono od čega se počinje jeste vraćanje osnovama i korišćenje samo neophodnih preparata, ali pažljivo biranih i prilagođenih tipu i stanju kože. Koža se pušta da bude ono što jeste.

Efekat ovog pristupa je u tome što razmišljajući na ovaj način vodimo računa o tome koje proizvode kupujemo i koliko ih kupujemo. Da li je svakome potrebna rutina nege od 10 koraka? Da li je potrebno da kupimo veliki broj proizvoda samo zato što možemo? Da li iskoristimo do kraja svaki proizvod koji imamo?

Upotreba manje proizvoda pored toga što joj prethodi promišljanje o onome šta nam je neophodno dovodi do smanjenja mogućnosti iritacija od velikog broja sastojaka i potencijalnih alergena. Time, takođe, dozvoljavamo svakom proizvodu koji koristimo da pokaže svoje delovanje i rezultate koje ostvaruje. Dajemo proizvodu poverenje da na koži da ostvari efekat koji želimo.

Poslednje, ali ne i manje važno, na ovaj način činimo dobro za ekološki krug, podržavamo održivi način života i pažljivo trošimo resurse.

Na šta da obratimo pažnju ako želimo da se priklonimo ovom trendu?

Ukoliko želite da započnete sa skin minimalism razmišljajte tako da proizvodi koji birate budu multifunkcionalni: da ne budete zavedeni time da vam je za svaki deo kože lica ili tela neophodan drugačiji proizvod, ali i da birate proizvode koje u sebi imaju dvojak efekat, odnosno sastojke koji će svojim delovanjem uticati ne samo na jednu „nepravilnost“.

Kako bi trebalo da izgleda rutina nege osobe koja praktikuje skin minimalism?

Kada govorimo o nezi kože lica, započnite sa osnovnim koracima nege dodajući jedan proizvod „aktivnog“ tipa koji rešava „nepravilnost“ na koju ste se usmerili. Vaša nega može da izgleda ovako:

ČIŠĆENJE + PROIZVOD AKTIVNOG TIPA (eksfolijator, serum) + HIDRATACIJA + SPF

I to je sve što vam je potrebno. Na ovaj način kožna barijera ostaće netaknuta prekomernom upotrebom proizvoda koji mogu da je naruše, a bez žrtvovanja rezultata.

Isto možete da činite i sa upotrebom šminke. Ruž za usne može da bude i rumenilo, puder može da se zameni korektorom samo na onim delovima lica gde je neophodno. Skin minimalism u svojoj sušini želi da prihvatite svoju kožu i uz to budete osvešćeni spram onoga šta stavljate na nju.

Mi biramo manje, ali učinkovitije.

008

Spokojna nesavršenost

Spokojna nesavršenost

SOFI x STUDIO AUTORI

Sa Autorima smo prvi put sarađivali 2016. godine. Njihova vizija pretvorila je naš prodajni prostor u Novom Sadu u obličje koje mu je bilo potrebno i koje je ocrtavalo ono što smo i sa našom kozmetikom pokušavali da donesemo – jednostavnost kako u formi, tako i u sadržaju – u sastojcima koje biramo i koristimo pri stvaranju.

Par godina kasnije, kada smo bili spremni za korak ka Beogradu, njihov tim je bio jedini izbor, jer je dugogodišnje poznanstvo i prethodna saradnja potvrdila da možemo u potpunosti da im se prepustimo. Jedini imput koji smo im dali bilo je da prodavnica bude drugačija od prve.

Prostor od 30m2 na Zelenom Vencu orijentisan ka tri ulice bilo je potrebno stvoriti ispočetka i dati mu karakter. Zamolili smo Dijanu i Maju iz Studia Autori da nam kažu nešto više o samom procesu rada na našoj prodavnicu u Beogradu.

Odakle je proistekla inspiracija za ovaj projekat?

STUDIO AUTORI: Imali smo slobodu pri radu i osmišljavanju, bez mnogo uslova, što je izvor velike lakoće u kreativnosti. Čitava saradnja se time oseća u prostoru i prelama kroz subjektivni utisak kupca, tako da jeste nešto što je neodvojivo od finalnog proizvoda.

Već neko vreme želeli smo da eksperimentišemo sa kamenom na način na koji je to urađeno u SOFI radnji, jer mali prostori poput ovoga i jesu zgodni za eksperiment, tako da nam je ova saradnja donela tu mogućnost. Ali najpre, prapočetak svega bila je filozofija SOFI brenda, njihovog transparentnog pristupa i značaj koji daju prilici da kupci mogu da probaju, dodirnu, omirišu kozmetiku. Tako da smo u odnosu na sve to, kao i na sam prostor, pokušali da kamen koliko god na prvi pogled sirov materijal učinimo taktilnim i čulnim.

Kako je tekla potraga za materijalima?

STUDIO AUTORI: Najveći izazov jeste bio naći netaknut kamen, iz razloga što se neobrađen materijal smatra nepotpunim i nedovršenim,  mi smo baš to i želeli.

Kamen je pažljivo prikupljen, ali to su ostaci, jer se kamen najčešće mašinski seče u savršene ploče, a nama su bili zanimljivi oni drugi delovi tog kamena – nepravilne forme, patine, nijanse koje su se javile, nesavršeni završeci.

Kamenorezac koji radi u blizini Aranđelovca bio je voljan da nam bude „spoljni saradnik“  i slao nam fotografije komada koji su najčešće i pronalaženi na livadi, negde iza. Čak smo ih nekoliko i uništili iz njegove želje da zanatskije obradi kamen (smeh).

Kamen jeste centralna tačka, a sve ostalo – namenski pravljene police i zavesa prilagođene su njemu.

Koji je najveći izazov u spajanju dizajna enterijera sa proizvodom koji bi trebalo da predstavlja?

Lako nam je bilo da se nadovežemo na već postojeću osnovu SOFI brenda, vizuelni identitet i pakovanje. SOFI vešto bira sastojke koje će staviti u svoje proizvode i veoma promišljeno rade na konceptu i razvitku svojih formulacija i novih proizvoda, mi smo samo hteli da istaknemo filozofiju koju oni već imaju, da je snaga u jednostavnosti.

Pročitaj više